tiistai 20. helmikuuta 2018

Koirani on terveydenhoitoalan ammattilainen ja hymy - kuka maksaa palkan?

 Hyvää huomenta rakas lukijani, huppistakeikkaa - pakkanen oli ryöminyt lukemiin -27,3 ja kyllä tuntui kasvoilla tehden poskista ruusunpunaiset.

Arska - terveydenhoitajani - ihana vanha höpöpapappa 💖 
Koiran suuri merkitys on jotain sellaista mitä ei voi ymmärtää ennen kuin sen on kokenut. Hirmu vaikea sanoa paljonko suomessa on koiria, kenneliiton mukaan rekisteröityjä on reilut puoli miljoonaa ja siihen päälle kaikki seropit, niin onhan näitä suuremoisia yhteiskunnan suurimpia pelastajia.

Mulle Arska on ollut paras kuntoutusterapeutti tämän reilu kahden vuoden aikana, jalansijaa kehossani ottaman fibron kanssa. Jos Arskaa ei olisi, niin uskaltaisin epäillä liikkuisinko niin paljon kuin nyt liikun - joka taas johtaisi siihen että olisin huomattavassa huonommassa kunnossa.
Tuo hieman dementian vallassa oleva veteraani saa myös hymyn huulille joka ikinen päivä ja useamman kerran, eli Arska on myös mielenterveyshoitaja. Pahimpina kivun & jäykkyyden kiroilupäivinä Arska vie mua pitkille lenkeille jolloin mä kyllä suuresti koen että se on mun psykologi, antaen luonto- & liikuntaterapiaa mulle ja PIM! mulla on hymy huulilla kun palataan kotiin.

Sydäntautien erikoissairaanhoitajaksi Arska on myöskin kouluttautunut ja osaa kummallisella kuonon tökkäsyllä laskea mun pulssia, just niinkun aivan oikealla hetkellä.
MIETI! Kuka ihminen kykenisi samaan? EI kukaan!
Me ei muuten nukuta samassa sängyssä, mutta nyt veteraanina Arska on päässyt makuuhuoneeseen nukkumaan.

Liikuntatieteiden fysioterapeutti Arska Tanskandoggi, saanko esitellä 💖 hän määrää tahdin lenkillä ja kysymys kuuluukin, että
Mistä hän tietää milloin pitää mennä kevyttä ravia?

-palaillaan-

Hei, haluatko sinä kertoa teidän tarinanne? laita mulle s-postia pia.rantsu@gmail.com

Tutustu myös Eteenpäin*sano Mummo lumessa-sarjaan ja nappaa sieltä omat juttusi



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti