tiistai 2. tammikuuta 2018

Rasvanhäätö reissu 2

Vesipullo on täytetty ja makuna tänään INKIVÄÄRI - tämä kasvi on kotoisin Indokiinasta ja sen terveysvaikutuksista sanotaan seuraavaa:

- Edistää ruuansulatusjärjestelmän toimintaa
- Ehkäisee ruuansulatuksen ongelmia ja pahoinvointia
- Hoitaa mahahaavoja, ripulia ja ummetusta
- Ehkäisee sydäntauteja
- Edistää verenkiertoa raajoissa
- Hyvä apu flunssaa vastaan
- Hoitaa kroonista väsymystä
- Hyväkipuläähe & tulehduksen poistaja
- Pureskellen apua hammassärkyyn
- Hengityksen raikastaja

Siinä tämän päivän "terveyttä luonnosta tietoisku" ja nyt mennään mun päivään.

Aamiainen meni samoin kuin eilen, eli energiapommi smoothie & vitamiinit & kaffetta



Välipala





Omena-kaneli smoothie
1 omena
1 kupillinen (200 ml) kauramaitoa
10 paloiteltua mantelia
1 teelusikallinen kanelia










Lautasellinen Porkkanakeittoa lounaaksi, johon kaveriksi muutama ruokalusikallinen rasvatonta turkkilaista jogurttia, sekä ripaus mustapippuria, NAM! Tämä porkkanakeitton on aivan ihanaa ja voisin syödä vaikka joka päivä.

Välipala
Banaanijogurtti Herkku
Rasvatonta turkkilaista jogurttia 
1/2 banaani 
auringonkukansiemeniä, 
pellavansiemenrouhetta 
loraus hunajaa (1/2tl)

Iltapala
Kevyt kasvismunakas on huippu iltapala... mä laitoin omaani 
2 munaa
paprikaa pieninä paloina
vähän sipulisilppua
porkkanaraastetta
17% juustoraastetta
ripaus suolaa
ripaus chilijauhetta
ripaus mustapippuria
ripaus kuivaa timjamia
ripaus oreganoa
vähän oliiviöljyä

Kuullotin ensin oliiviöljyssä sipulia, paprikaa, porkkanaraastetta aika matalalla lämpötilalla- vatkasin munien rakenteen ja lisäsin mausteet. Laskin lämmön ykköselle ja kippasin munat pannuun sekoitin hieman - annoin hetken olla ja lisäsin timjamin & oreganon ja juustoraasteen päälle. Laitoin pannuun kannen ja annoin olla. NAM!

Huominen aamiainen TUOREPUURO on jääkapissa

Päivä meni yllättävän helposti ja totta maar mä join pitkin päivää kaffetta johon lorautan reilusti maitoa. Kolme lenkkiä Arskan kanssa, tosi lyhkäsiä kun toi plataarifaskiitti on ollut tänään taas super vihainen. Mulla on sen kanssa tällä hetkellä kauhea kädenvääntö menossa, mutta se himskatti voittaa joka kerta... just kun mä kuvittelin että - no niin nyt mää oon voitolla - se tulee niiden "naskali kantapäähän pystyyn" kivuilla. Mää venyttelen sitä useamman kerran päivässä, mulla on villasukat jalassa... mitä vielä? Jos sulla on mulle vinkkiä, laita viestiä - olen kiitollinen :)

- huomiseen -




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti