perjantai 5. tammikuuta 2018

Rasvanhäätö reissu 6 - päivän syömingit & omena-äly-kello

Aamun voi lukee TÄSTÄ jos haluaa. Tästä tulee jännä viikonloppu, kahdestakin syystä... ensimmäinen on että olen tarjonnut yhteistyö sopparia yhdelle varsin mukavalle taholle ja odotan vastausta.... ja se toinen on siksi että mun omena-äly-kello on matkalla luokseni, näin lähettäjä aamulla tekstaili. Jipii!!

Vai onko se sitten niin jipii? Pari rumaa sanaa tulee varmasti jo siinä että yritän saada omena-äly-puhelimeni ja omena-äly-kelloni "juttelemaan" keskenään siten että mäkin ymmärrän ja kun tämä on veivattu kuntoon, niin alkaa kello-patistaa-ihmistä prokkis. Se kertoo mulle milloin oon istunut liian pitkään, oonko nukkunut liian vähän ja/tai valvonut liian myöhäiseen tai nukkunut liian pitkään.

No mutta nyt joku ajattelee että voihan sen jättää kotiin, niin voi, mutta kun tunnen itseni.... kilpailuhenkinen - tavoite hakuinen, niin kello on ranteessa and thats it! Haastan siis itse itseäni. On mulla aiempi kokemus ihmis-komentaja-kellosta, mutta se joutui riitoihin mun puhelimen/tabletin/tietokoneen kanssa, eikä mulla ole hajuakaan mistä ne alkoivat riitelemään. Mutta se ei haittaa, koska joulupukki toi jälkijunassa uuden ihmis-komentaja-kellon jonka nimi on omena-äly-kello.

Tämän päivän lounas on näistä aineksista tehty tomaattikeitto, jota keittelin pari päivää sitten illan hämärässä parisen tuntia ja  eilen lounastin sitä raejuuston kera. Laittelin siihen kuivattua chiliä, jotka olen tuoreena ostanut ja halkaissut pituussuuntaan neljään osaan ja sitten neulaa apuna käyttäen pujottanut lankaan. Siinä ne kuivuu rapsakoiksi ja siitä on helppo napata ruokiin, kannattaa pestä kädet välittömästi kun on taitellut palasen, ettei käy niinkuin mulle, että rapsuttelet kutiavaa silmää jonkin ajan kuluttua.... polte silmässä on hirmuinen.
Rakastuin eilen sydänjuuriani myöten Appelsiini-sharon smoothieen, se on niin raikas - pehmeä - hyvänmakuinen ja iloisen värinen... joten oli ihan pakko tehdä tänäänkin se välipalaksi.
Iltapäiväkahvin lomassa valmistelin vähän huomista lounasta, koska tomaattikeitto syötiin loppuun. Tässä etukäteiskuvaa hiukan ja kerron sitten huomenna miltä se maistui ja laitan kuvan miltä ne näytti valmiina. Välipalaksi alkoi tehdä mieli ihan hirveesti riisikakkua ja matala rasvaista juusto, jota kutsun kumijuustoksi. En halunnut aloittaa vastustamista, vaan tein itselleni riisikakkua juustolla....
.... kaveriksi tein jo tutuksi tulleen Puolukka-banaani smoothien,  paisti että unohdin banaanin, mutta se oli erinomaisen pirtsakka ilman sitä. Iltapalaksi join Rasvanpoltto smoothien (ohje täällä), mutta kun kreikkalainen jogurtti oli loppu, niin korvasin sen kauramaidolla, SAIRAAN HYVÄ smoothie - maukas - raikas - kylmä, voisin juoda vaikka kuinka paljon.

- palaillaan -





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti