torstai 15. helmikuuta 2018

Positiivinen Nainen & Chihuahuat parhaat kaverukset - sähkö skootterilla pissalenkille kesät talvet

Hyvää huomenta rakas lukijani, olen saanut kunnian tehdä tämän tarinan liikuntarajoitteisesta Margaretasta ja hänen chihuahua koiristaan Wandasta ja Jedistä. Tässä heidän tarinansa....


Olen liikuntarajoitteinen, sisällä käytän rollaattoria ja me ulkoilemme sähköskootterilla. Koirieni nimet ovat Wanda ja Jedi, ne ovat rodultaan chihuahua, mitä ei kyllä uskoisi, käyttäytymiseen kannalta. Wanda täyttää 8v 9.6. ja Jedi 6v 1.6. 
Koirat ovat antaneet ja opettaneet minua niin paljon, koska en pysty kävelemään montaa askelta. Mutta jos  koiria ei olisi, niin tuskin olisin kotona vaan olisin laitoshoidossa. 5 vuotta sitten piti hankkia pyörätuoli mutta en suostunut siihen ja hyvä niin.
Elämäni kuuluu näille karvakuonoille, puhun paljon niiden kanssa ja tämä minun pikku Wanda juttele tosi paljon minun kanssani. Molemmat ovat hyvin sosiaalisia, eikä mitään agressioon viittaavaa.
Ennen koirat nukkuivat vieressäni, mutta nykyään omissa sängyissään ja Wanda ei mene nukkumaan ennen kuin minä, mutta Jedi mene yleensä siinä klo 22.30 ja molemmat nukkuvat aamuun asti. 
Jos satun nukkumaan vielä klo 7.30 ne herättävät, mutta menevät takaisin nukkumaan. Käytän ventolinea hengitys vaikeuksiin ja spirivaa keuhko ahtaumaan. 
Kerran kun yöllä herättyäni henki ei oikein 
Kulkenut ja olin haukkonut henkeä noin 5 minuuttia niin Wanda kipitti hakemaan yöpöydältä ventoline piipun ja Wandan häntä heilui kun toi sen mulle. En oikein heti tajunnut tapahtumaa, mutta jälkikäteen Wanda kyllä sai kehuja. 
Wanda on tullut minulle 5 viikkoisena, eikä ole ikinä ollut hoidossa tai erikseen minusta ja Jedi oli 1.9kk kun tuli minulle. 
Aamu rutiinit alkaa noin klo 7-8 ja Wanda nouse heti kun kuulee ja tuntee kahvin hajun. Jedi nukkuu siihen asti kun puen päälleni ja tietää että nyt lähdetään lenkille. Talvi aikaan puen koiratkin, josta ne eivät oikein välillä pidä, mutta hyvin antavat pukea. Jedi hypähtää itse tuolille että voin paremmin pukea sen, sitten me lähdemme pariksi tunniksi ulos.
Taas uusi päivä lähtenyt käyntiin. Tehtiin aamu lenkki, ja nyt on aamiainen koirilla tarjolla
On niin iloa ja onnea kun on nämä pikkuset joista lyhyesti sanottuna joutuu huolehtimaan. Se on kyllä nämä kun huolehti minusta.

Tänään on skootterilla meno kauppaan ja minulla on melkein aina Wanda mukana. Salakuljetan hänet kantokassissa ja hän on jo vuosi tolkulla ollut mukana. Kerran kauppias näki ja tuumas että onpa söpö, luuli ensin että Wanda oli maskotti, mutta ei sen kummempaa, eikä pyytänyt poistumaan kaupasta. Nykyjään hymyile vaan kun tulemme, sillä en ikinä jättäisi koiraani kaupan ulkopuolelle. Ajatuksissani on pyörinyt koira baari ja jos terveys pysyy samanlaisena, niin jossain vaiheessa yritän sen toteuttaa. Se on minun haaveeni tällä hetkellä.




Tuhannet kiitokset Margareta, Wanda & Jedi teidän tarinasta ja kaikkea hyvää teille 💝

-palaillaan-
Pia

ps. aamulenkki taas pikku pikku pakkasessa

2 kommenttia:

  1. Ilahduttaa aina kuulla kuinka monin eri tavoin karvakaverit auttavat, tuovat sisältöä elämään ja parantavat meidän kaikenlaisten ihmisten elämänlaatua. Lemmikeissä on uskomaton voima. Kaikkea hyvää Margaretalle ja karvakamuille. :-)

    VastaaPoista
  2. Niinpä, itsellä tuo Arska on ollut paras terveydenhoitaja, koska papparaisen tarpeet ovat vieneet ulkoilemaan jonka kautta myös huomaamaan kaikki ihanat luonnonihmeet. Vuosien koiraharrastus on antanut uusia ystäviä ja on ollut kiva kierrellä ympäri suomea sekä baltianmaita, oppia uusia asioita -kantapään kautta :) Mukavaa viikonloppua

    VastaaPoista