lauantai 6. tammikuuta 2018

Rasvanhäätö reissu 7 - viikonlopun psykologiset haasteet

Viikonloppu! Siinä on omat haasteensa kun on päättänyt remontoida ruoka tapansa uuteen uskoon. Mulla ei niin selkeästi ole viikonloppu -aah lauantai- efektiä, koska olen tällä hetkellä myös arkisin tässä kotinurkissa, mutta koska mulla on jo ikää, niin mulla on alitajuisia tapoja. Yksi niistä on että viikonloppuisin saa levätä ja hemmotella itseään hyvällä ruualla sekä jälkiruuilla, parhaassa tapauksessa mennään kebulandiaan tai hampparitaivaaseen syömään todellista mättöä. Ja ne karkit - niitä on pakko ostaa viikonlopuksi. Mutta tällä matkalla olen päättänyt että kun saavutan  -10 kiloa, niin saan palkaksi karkkia, näillä mennään.

Viikonlopun kunniaksi oli vielä paha aamiainen ja vielä itseni tekemä! Illalla jääkaappiin meni muhimaan tuorepuuro ja ajattelin hieman uudistaa sitä ruisleseillä - YÖK! ei passannut kaurahiutaleet ja ruisleseet mun suuhun - mä en juuri koskaan sano ruualle noin, mutta nyt oli kyllä todella pahaa. Söin puurosta vajaa puolet ja luovutin!
Pakkohan se oli jotain suuhun laittaa, joten tein munakkaan josta tuli ihan NAM NAM
2 munaa
1 porkkana (pieni)
1 valkosipulin kynsi
1tl oliiviölyä
1 siivu cheddar sulatejuusto
oreganoa
suolaa (jos haluat)

Mä tein tämän pikku munakkaan mini paistinpannulla, joka muuten taitaa olla omelettipannu. Siivutin porkkanan juustohöylän kanssa jotta sain tarpeeksi ohuita siivuja ja valkosipulin kunnen siivutin ohuiksi siivuiksi veitsellä. Laitoin oliiviöljyn kuumalle pannulle ja vähensin lämpöä neloselle. Laitoin porkkanasiivut ja valkosipulinkynnet pannulle ja annoin hetken (2-3min) kuullottua. Rikoin munien koostumuksen ja kaadoin pannulle ja vähensin lämmön ykköselle. "Revin" sulatejuuston siivun paloina päälle ja lisäsin ripauksen oreganoa, mutta en suolaa. Laitoin kannen päälle ja annoin porista 5-10min. Nostin pois hellalta ja otin kannen pois antaen munakkaan hetken rauhoittua. Sitten söin sen ja olin hitsin iloinen.

Kun välipala aika alkoi nostaa päätään menin smoothie ohjeiden eteen valitsemaan omani.
Pakastimen ovi on smoothie-ohje-taivas ja laput on laiteltu kiinni magneeteilla jotka olen vuosien saatossa saanut tyttäriltäni, tulee samalla luettua mukavia asioita. 
Valitsin listoilta Kiivi-pinaatti smoothien - kivan pirteän raikas maku, teen takuulla uusiksi.

Lounaaksi mä olinkin jo eilen tehnyt Broilerinuijapataa, hei ihan omasta päästä ja ihan sika hyvää, resepti tulee kun saan sen kirjoitettua. Iltapäivä lenkin jälkeen taas riisikakut alkoivat kummitella mun päässä ja tein rohkeasti kolme juusto riisikakkua ja keittelin kaffeet. Istahdin mun nojatuoliin ja kattelin katsomosta perjantaisen kauniit & rohkeet, pureskelin riisikakkuja pieninä puraisuina että ne kestäisi pidempään ja nautin kupin hyvää kaffetta purasujen välissä.


Myönnän että tää päivä oli vaikea ja aloin miettiä "ruokaisaa - raikasta" smoothieta - mitä kaapissa, siitä smoothie - periaatteella syntyi Mustikka-pinaatti smoothie välipalaksi 
- S A I R A A N  H Y V Ä - 
ensi kerralla pitää laittaa valmiiseen smoothieen jääpaloja, niin sitten on supernam! 

Tänään mä en ole palellut ihan yhtä paljon kun parina edellisenä päivänä, mutta mä ennakoin jo aamulla ja harrastin kerrospukeutumista. Muuten olo on tänään ollut tulvillaan mielitekoja. Huomisesta lähtien mä syön kaksi lämmintä ateriaa päivässä, niin uskon että mieliteot saa huutia, sillähän mulla on ollut nälkä, eikä liian vähällä syömisellä paino putoa.

Iltapalaksi mä keittelin itselleni perinteisen kaurapuuron johon lisäilin auringonkukansiemeniä, pellavansiemenrouhetta ja nokareen voita, sillä jaksaa aamuun asti.

- palataan -




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti