lauantai 24. helmikuuta 2018

Eteenpäin*sano Mummo lumessa - KYKY - MOTIVAATIO - ASENNE

Viikonloppua rakas lukijani, mulla se alkaa arki sekä viikonloppu aamut samalla lailla - pirtsakalla aamulenkillä, terveellisellä aamiaisella ja herkullisella vahvalla kaffeella. Todella pirteä keli -27 pakkasta.

* Kyky on se mitä pystyt tekemään
* Motivaatio määrää sen mitä teet
* Asenne sen miten sen teet
Sukelletaan yhdessä näihin kolmeen veijariin ja pyöritellään niitä hieman eri tulokulmista. 
KYKY, osaamisen taso vai fyysinen kyky?
Mielestäni molempia, esimerkiksi itse en enää olisi kovinkaan loistelias kolmiloikkaaja, sillä fyysinen kyky estää. Mutta asiasta toiseen loikkaajana olen enemmän kuin erinomainen, hah hah haa.

MOTIVAATIO, joskus muinoin väitin että mitään hyvää ei synny ilman motivaatiota, mutta uskon että insinööri luo jotain upeaa silti. Itse tarviin motivaatio piikin ja vuosien varrella olen oppinut myös motivoimaan itse itseäni, ai että miten. Noh, mä juttelen omalle osaamiselle ja sitten mä juttelen muille mun osaamisesta ja sillä tavoin nostan motivaatiotani.

ASENNE, niin, asenne, tämä menee helposti siihen mistä puhuin TAIPUA TAITTUA osiossa, eli itseltään liikaa vaatiminen. Kaikilla ihmisillä on asenne, mutta miten arvioimme millainen asenne kullakin on? Se on äärimmäisen vaikeaa ja ei ole edes niin kovin tarpeellista. Olet varmasti joskus kuullut jonkun sanovan että... tuolla on asennevamma... ja lausuja tarkoittaa sitä nega mielessä... Voiko olla siten että sillä asennevamma tyypillä on rautainen asenne jossakin toisessa osa-alueessa?

Hah haaaaaaa rakas lukija - kohta mä alan avaamaan sulle MyBusinessEnvelopen, eli sen mikä musta tulee isona, vai tuleeko musta enää mitään? Tulee tietty - Mummo taas kesällä - jihaaaa


-palaillaan-



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti